3- Campagne Have a break - Greenpeace UK
Have a break? from Greenpeace UK on Vimeo.
4-Campagne water kill 15 people every minute - Solidarités internationale - France
See the original osocio postSolidarités International: Water talks from La Boite Concept on Vimeo.
5- Every team needs a shirt - 180 Amsterdam (je rappelle que 2010 était l'année d ela coupe du monde)
HOPE Worldwide / India / Dentsu Marcom Pvt Ltd, Gurgaon, India
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8- Alzheimer’s Erasers - Alzheimer’s New Zealand
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9- Dispensing Dirty Water UNICEF / USA
10- The Majestic Plastic Bag - Heal The Bay / USA
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11- Signs of trouble on the I-75 Norm Magnusson
12- It Gets Better - sur l'acceptation de l'homosexualité
13- The Guide Dog Interviews - Guide Dogs NSW / ACT / Australia
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14 - What’s so great about growing old?
Liga Preuana de Lucha Contra el Cancer / Peru
15- Attraction Le Manga INPES / France
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16- Editor pick- Embrace life - always wear your seatbelt
Sussex Safer Roads Partnership / UK / Daniel Cox
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17- Editor pick -The $73,000 bar bill
18- Editor pick -A history forgotten is a future lost
Apartheid Museum
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19- Editor pick - GooTube - The Test Tube / Canada / National Film Board of Canada
20- Editor pick - It rarely stops National Domestic Violence Hotline / USA
En toute transparence, voici la composition du jury Osocio, tel que mentionné ici:
- Aurélia Courtot, founder and blogger at influence-ethique.fr.
- Constantin Nimigean, Owner and blogger at oitzarisme, an important inspirational website about photography and founder of Love Issue online magazine.
- Fırat Yıldız, Art Director at McCann Erickson Turkey and blogfriend for a long time at Elma+Alt+Shift.
- Geoff Livingston, former public relations strategist, now Co-Founder, CMO atZoetica.
- Jean julien Guyot, Trust Manager at agency SID LEE and blogfriend for a long time at IPUB.
- Martina Zavagno: Interactive marketer working for a premium sports brand. And famous advertising blogger at Adverblog.
- Nedra Kline Weinreich, Founder of Weinreich Communications, expert in the field of Social Marketing.
- Olga Figurska, Editor in Chief at the Polish website about social advertisingKampanie Społeczne.
- Sacha Declomesnil: E-marketing and web2.0 strategist. Specialist in fundraising 2.0. His blog.
- Tim Nudd, Editor at AdFreak.com.
4 commentaires:
Une très bonne vidéo également sur l'impact du semi-végétarisme (une fois par semaine ou plus) sur la diminution du réchauffement climatique ( moins de viande de bœuf consommés, moins d'élevage de vaches et de bœufs, moins de pets de vache ;), moins de pollution): http://www.youtube.com/watch?v=v4t8OEDf8kM
Pour moi cela a marché, j'étais tellement dégoutée, je mange moins de viande. Mais, j'ai montré la vidéo a un ami et il l'a été choqué et révulsé.
Je me suis posée la question: les ONG, les OBNLs ont-elles raison de choquer pour conscientiser et sensibiliser la population? Est-ce que cela marche vraiment? J'aimerais bien voir les chiffres sur l'impact d'une telle campagne sur divers indicateurs de performance ( nombre de bénévoles augmentent, total des dons augmente, etc). Qu'en pensez-vous?
Je faisais référence à la vidéo Kitkat have a break avec le doigt du singe Ourang-outan
Lily, pour le shockvertising, unepartie du problème est que ca a marché pendant longtemps. on a juste trop trainé pour en sortir. Aujourd'hui, on est plus dans les registres d'émotion touchante pour atteindre les collatéraux: ceux qui ont le plus d'influence sur le monde que l'on cherche à rejoindre...
je vais y revenir bientôt avec un exemple concret.
Much appreciate you sharing this.
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